ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଭାରତରେ ସାଧାରଣ ନିର୍ବାଚନ ପାଇଁ ରାଜନୈତିକ ଗତିବିଧି ବୃଦ୍ଧି ପାଇଥିବା ବେଳେ ରାଜନୈତିକ ରଣନୀତିଜ୍ଞ ଓ ପରାମର୍ଶଦାତାମାନେ ସେମାନଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ ଆର୍ଟିଫିସିଆଲ ଇଣ୍ଟେଲିଜେନ୍ସ (ଏଆଇ)ର ଉପଯୋଗ କରିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଥିବା ଜଣାପଡ଼ିଛି। ଏହା ପଦ୍ଧତିର ଆଧୁନିକୀକରଣ ଏବଂ ଡାଟା-ପରିଚାଳିତ ବୁଦ୍ଧିର ଲାଭ ଉଠାଇବା ପାଇଁ ଏକ ବ୍ୟାବହାରିକ ଆଭିମୁଖ୍ୟକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ। ନିର୍ବାଚନ ରଣନୀତି ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବା ଏବଂ ଭୋଟରଙ୍କ ସହ ଅଧିକ ସୂକ୍ଷ୍ମ ସ୍ତରରେ ଯୋଡ଼ି ହେବାରେ ଏଆଇ ସାହାଯ୍ୟ କରିବ। ତଥାପି ଏହା ମଧ୍ୟ ଅପ୍ରତ୍ୟାଶିତ ପରିଣାମ ସୃଷ୍ଟି କରିବାର କ୍ଷମତା ରଖିଛି।
ଡିକୋଡ୍ ନାମକ ସଂସ୍ଥା ଏହି ରାଜନୈତିକ ରଣନୀତିଜ୍ଞ ସଂସ୍ଥାମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ କେତେକଙ୍କ ସହ କଥା ହୋଇଛି ଯେଉଁମାନେ ଏଆଇକୁ ଗ୍ରହଣ କରିଛନ୍ତି ଏବଂ ଆଗାମୀ ୨୦୨୪ ଲୋକସଭା ନିର୍ବାଚନରେ ଏହାର ଫାଇଦା ଉଠାଇବାକୁ ଆଶା ରଖିଛନ୍ତି। ରାଜନୈତିକ ରଣନୀତିଜ୍ଞ ସଂସ୍ଥା ପୋଲଟେକ୍ ସଲ୍ୟୁସନ୍ସର ନିର୍ଦେଶକ ପରାଗ ଜୈନ ଡିକୋଡ୍କୁ କହିଛନ୍ତି ତାଙ୍କ ସଂସ୍ଥା କିପରି ସ୍ଥାନୀୟ ମେସେଜିଂ ପାଇଁ ଏଆଇ ବ୍ୟବହାର କରୁଛି। ନଏଡାର ଏହି ସଂସ୍ଥା ଗତ ବର୍ଷ ଅନୁଷ୍ଠିତ ତେଲେଙ୍ଗାନା ନିର୍ବାଚନ ପାଇଁ ଭାରତୀୟ ଜନତା ପାର୍ଟି (ବିଜେପି)କୁ ନିଜର ସେବା ପ୍ରଦାନ କରିଛି ଏବଂ ୨୦୨୪ ଲୋକସଭା ନିର୍ବାଚନ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ଏହା କରିବ। ଏଆଇର ଉପଯୋଗିତା ବିଷୟରେ ସେ କହିଛନ୍ତି, ଧରନ୍ତୁ ଦଳର ଜଣେ ରାଷ୍ଟ୍ରୀୟ ମୁଖପାତ୍ର ଅଛନ୍ତି ଯିଏ କେବଳ ହିନ୍ଦୀ କିମ୍ବା ଇଂରାଜୀରେ ଯୋଗାଯୋଗ କରନ୍ତି, ଯାହା ଜନସଂଖ୍ୟାର ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶ ସେମାନଙ୍କ ସହିତ ଯୋଡ଼ି ହେବା ନେଇ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ ସୃଷ୍ଟି କରେ। ଏହି ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ ପାଇଁ ଆମେ ଏକ ଏଆଇ ମଡେଲ ବିକଶିତ କରିଛୁ ଯାହା ସେମାନଙ୍କ ବାର୍ତ୍ତାକୁ ଅନ୍ୟ ଆଞ୍ଚଳିକ ଭାଷାରେ ଅନୁବାଦ କରିବାରେ ସକ୍ଷମ। ଏହାକୁ ବାସ୍ତବବାଦୀ କରିବା ପାଇଁ ଆମେ ଏହାକୁ ଲିପ୍ ସିଙ୍କ୍ ମଧ୍ୟ କରିଥାଉ ବୋଲି ସେ କହିଛନ୍ତି।
ଏହାବ୍ୟତୀତ ପୋଲଟେକ୍ ବର୍ତ୍ତମାନର ଦଳ ପାଇଁ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ବାର୍ତ୍ତା କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା ନିମନ୍ତେ ମଧ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବ। ଏଥିପାଇଁ ଆମେ ଏକ ମଡେଲ ବିକଶିତ କରିଛୁ, ଯାହା ଡାଟାବେସରୁ ନାମ ଚୟନ କରି ଏହାକୁ ପୂର୍ବ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଟେମ୍ପଲେଟ୍ ବାର୍ତ୍ତାରେ ସଂଯୋଜିତ କରେ ଏବଂ ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ ଭୋଟର କିମ୍ବା ଦଳୀୟ କର୍ମୀଙ୍କ ସମ୍ପୃକ୍ତ ମୋବାଇଲ୍ ନମ୍ବରକୁ ମେସେଜ୍ ପଠାଇଥାଏ। ଅଡିଓ, ଟେକ୍ସଟ୍ ଏବଂ ଭିଡିଓ ଭଳି ତିନୋଟି ପ୍ରକାର ମେସେଜ ପାଇଁ ଏହି ସିଷ୍ଟମ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ବୋଲି ସେ କହିଛନ୍ତି। ନିର୍ବାଚନ ପ୍ରଚାର ପରିଚାଳନା ସେବା କମ୍ପାନି ପଲିଟିକାଲ ଆନାଲିଟିକ୍ସର ନିରଞ୍ଜନ ଆର୍ ମଧ୍ୟ ଭୋଟର ପ୍ରୋଫାଇଲିଂ ଓ ବିଭାଜନ ପାଇଁ ଏଆଇକୁ ବ୍ୟବହାର କରୁଛନ୍ତି। ସେ କହିଛନ୍ତି, ଆମେ ଭୋଟରଙ୍କ ବିଷୟରେ ବିସ୍ତୃତ ତଥ୍ୟ ସଂଗ୍ରହ କରିଥାଉ ଏବଂ ଏହି ଡାଟା ସେମାନଙ୍କ ମତଦାନ ପସନ୍ଦର ପୂର୍ବାନୁମାନ କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ, ଯାହା ଆମକୁ ସେହି ଅନୁଯାୟୀ ଆମର ମାର୍କେଟିଂ ରଣନୀତି ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ। ସେହିପରି ବିଶ୍ଳେଷଣ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏଆଇର ଉତ୍ତମ ଭବିଷ୍ୟତ ରହିଛି ବୋଲି ନିରଞ୍ଜନ ବିଶ୍ୱାସ କରନ୍ତି, ରାଜନୈତିକ ମାର୍କେଟିଂ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଭୋଟରମାନେ ବିଗତ ୫ ବର୍ଷ ପରିବର୍ତ୍ତେ ଗତ ୫-୬ ମାସରେ ସେମାନଙ୍କ ନିଷ୍ପତ୍ତିକୁ ଆଧାର କରନ୍ତି ବୋଲି ସ୍ୱୀକାର କରିବା ଜରୁରୀ। ଏଆଇର ବିଶ୍ଳେଷଣାତ୍ମକ ଉପଯୋଗିତା ବଢ଼ିଯାଇଛି ଏବଂ ଖୁବ୍ଶୀଘ୍ର ଫଟୋ ଓ ଅଡିଓକୁ ବିଶ୍ଳେଷଣ କରିବାର କ୍ଷମତା ଆସୁଛି ବୋଲି ମଧ୍ୟ ସେ କହିଛନ୍ତି।