ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ବିଭିନ୍ନ କାରଣରୁ ଦେଶରେ ଟ୍ରେନ୍ ଦୁର୍ଘଟଣା ଘଟୁଛି। ଏହାକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବାକୁ କେନ୍ଦ୍ର ଅର୍ଥମନ୍ତ୍ରୀ ନିର୍ମଳା ସୀତାରମଣଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଉପସ୍ଥାପିତ ସାଧାରଣ ବଜେଟରେ ପ୍ରାଥମିକତା ଦିଆଯାଇଛି। ବଜେଟରେ ରେଳବାଇକୁ ରେକର୍ଡ ୨,୬୨,୨୦୦ କୋଟି ଟଙ୍କା ଆବଣ୍ଟିତ କରାଯାଇଛି। ଯେଉଁଥିରେ ରେଳବାଇର ସୁରକ୍ଷା ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଆବଶ୍ୟକତାକୁ ପୂରଣ କରିବା ପାଇଁ ୧ ଲକ୍ଷ କୋଟିରୁ ଅଧିକ ମୂଲ୍ୟର ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଅଂଶ ଦିଆଯାଇଛି। ଯେଉଁଥିରେ କବଚ ଉପଯୋଗ କରିବା ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ଅଛି। ଯାହାଦ୍ୱାରା ଟ୍ରେନର ଧକ୍କା ରୋକାଯାଇପାରିବ।

Advertisment

ତେବେ ରେଳ ଯାତ୍ରୀମାନେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ସେମାନେ ଆଶା କରୁଥିଲେ ଯେ ବଜେଟରେ ପୂର୍ବପରି ବୃଦ୍ଧଙ୍କ ପାଇଁ ରିହାତି, ୱେଟିଂ ତାଲିକା ଶେଷ କରିବା ଏବଂ ଯାତ୍ରୀ ସୁବିଧା ପାଇଁ କିଛି ଘୋଷଣା ପୂର୍ବପରି କରାଯିବ। ତ‌େବେ ତାହା ହୋଇ ନାହିଁ। ତଥାପି ଏହା ଭଲ ଯେ ରେଳ ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ରେଳବାଇ ବଜେଟରେ ବହୁତ ଖର୍ଚ୍ଚ କରିବ। ବଜେଟର ମୁଖ୍ୟ ପଏଣ୍ଟଗୁଡିକ ବିଷୟରେ ସୂଚନା ଦେଇ କେନ୍ଦ୍ର ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ କହିଛନ୍ତି ଯଦି ଆମେ ୨୦୧୪ ପୂର୍ବରୁ ୬୦ ବର୍ଷ ବିଷୟରେ କଥା ହେବା ତେବେ ରେଳବାଇରେ ମାତ୍ର ୨୦ ହଜାର କିଲୋମିଟର ଲାଇନ ବିଦ୍ୟୁତକରଣ କରାଯାଇଥିଲା। ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦୀଙ୍କ ଶାସନ କାଳରେ ୧୦ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ୪୦ ହଜାର କିଲୋମିଟର ରେଳଲାଇନର ବିଦ୍ୟୁତକରଣ ହୋଇଛି।

ରେଳବାଇ ବଜେଟର ଏକ ବଡ ଅଂଶ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ଖର୍ଚ୍ଚ କରାଯିବ। ୨୦୨୪-୨୫ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷ ପାଇଁ ରେକର୍ଡ ଆବଣ୍ଟନ ସମ୍ପର୍କରେ ରେଳ ମନ୍ତ୍ରୀ କହିଛନ୍ତି ଯେ ୨୦୧୪ ସମୟରେ ଏହା ୩୫ ହଜାର କୋଟି ଟଙ୍କା ଥିଲା। ଯାହା ଆଜି ୨ ଲକ୍ଷ ୬୨ ହଜାର କୋଟି ଟଙ୍କାକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି। ବଜେଟର ଏକ ବଡ଼ ଅଂଶ ରେଳ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ଖର୍ଚ୍ଚ ହେବ। ଯେଉଁଥିରେ ପୁରୁଣା ଟ୍ରାକ୍ ସ୍ଥାନରେ ନୂତନ ଟ୍ରାକ୍ ନିର୍ମାଣ, ସିଗନାଲ୍ ସିଷ୍ଟମର ଉନ୍ନତି, ନୂତନ ଟ୍ରାକ୍ ଲଗାଇବା, ଆବଶ୍ୟକତା ଅନୁଯାୟୀ ଡବଲ୍ ଲାଇନ୍ ବଢ଼ାଇବା, ଫ୍ଲାଏ ଓଭର ଏବଂ ଅଣ୍ଡରପାସ୍ ନିର୍ମାଣ, ନୂତନ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ଆଣିବା ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଜିନିଷ ସହିତ କବଚ ସ୍ଥାପନ ଏକ ପ୍ରାଥମିକତା ହେବ। ସୁରକ୍ଷା ଜିନିଷଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହେବ।

ଅଧିକ ରେଳଡ଼ବା ନିର୍ମାଣ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଆଯାଉଛି । ଟ୍ରାକ୍ ବିଷୟରେ କହିବାକୁ ଗଲେ, ୨୦୧୪ରେ ପ୍ରତିଦିନ ପ୍ରାୟ ଚାରି କିଲୋମିଟର ରେଳ ଲାଇନ ବିଛାଯାଇଥିଲା। ଯାହା ଆଜି ପ୍ରତିଦିନ ୧୪ କିଲୋମିଟରରୁ ଅଧିକ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି। ଯାତ୍ରୀମାନେ ଅଧିକରୁ ଅଧିକ ଟ୍ରେନ୍ ପାଇବା ଉଚିତ୍। ସେଥିପାଇଁ ଅଧିକରୁ ଅଧିକ ଟ୍ରେନ୍ ନିର୍ମାଣ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଆଯାଉଛି। ଗତ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷରେ ୭୦୦ କୋଟିରୁ ଅଧିକ ଲୋକ ରେଳପଥରେ ଯାତ୍ରା କରିଛନ୍ତି। ରେଳବାଇ ଉପରେ ଚାପ ବଢୁଛି। ଏଥିପାଇଁ ଚଳିତ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷରେ ୨୫୦୦ ଅତିରିକ୍ତ ସାଧାରଣ କୋଚ୍ ସୃଷ୍ଟି ପାଇଁ କାର୍ଯ୍ୟ କରାଯାଉଛି। ଯାହା ଆଗାମୀ ସମୟରେ ୧୦ ହଜାର ସାଧାରଣ କୋଚକୁ ବୃଦ୍ଧି କରାଯିବ।

ସେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ବନ୍ଦେ ଭାରତ, ବନ୍ଦେ ମେଟ୍ରୋ, ଅମୃତ ଭାରତ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ନୂତନ ପ୍ରକାରର କୋଚ୍ ତିଆରି ଦିଗରେ ନିରନ୍ତର କାର୍ଯ୍ୟ କରାଯାଉଛି। କବଚ ବିଷୟରେ ସୂଚନା ଦେଇ ରେଳ ମନ୍ତ୍ରୀ ବୈଷ୍ଣବ କହିଛନ୍ତି ଯେ କଂଗ୍ରେସ ଶାସନ ସମୟରେ ଏହା କେବେ ଚିନ୍ତା କରାଯାଇ ନ ଥିଲା। ଯେତେବେଳେ କି ଏହି ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ୧୯୮୦ରୁ ୧୯୯୦ ମସିହାରେ ଦୁନିଆକୁ ଆସିଥିଲା ​। କିନ୍ତୁ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦୀଙ୍କ ନେତୃତ୍ୱରେ ସରକାର ଗଠନ ହେବା ପରେ କବଚ ଉପରେ କାମ କରାଯାଇଥିଲା। ରେଳବାଇରେ କମ୍ ଚାକିରୀକୁ ନେଇ ସେ ଦାବି କରିଛନ୍ତି ଯେ ୟୁପିଏ ଶାସନ ସମୟରେ ୪.୧୧ ଲକ୍ଷ ବେକାର ଲୋକଙ୍କୁ ଚାକିରୀ ଦିଆଯାଇଥିଲା। ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ମୋଦୀଙ୍କ ୧୦ ବର୍ଷ ଶାସନ କାଳରେ ପ୍ରାୟ ପାଞ୍ଚ ଲକ୍ଷ ଯୁବକଙ୍କୁ ଚାକିରି ଦିଆଯାଇଛି।