ଟେଲିକମ୍‌ କମ୍ପାନି ସର୍ବନିମ୍ନ ୨ ବର୍ଷ ପାଇଁ କଲ୍‌, ଇଣ୍ଟରନେଟ୍‌ ବ୍ୟବହାର ଡାଟା ଷ୍ଟୋର୍‌ କରିବା ଜରୁରୀ: କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର

ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଟେଲିକମ୍‌ ବିଭାଗ (ଡିଓଟି) ସୁରକ୍ଷା କାରଣରୁ ଗ୍ରାହକଙ୍କ କଲ୍‌ ଡାଟା ଏବଂ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍‌ ବ୍ୟବହାର ରେକର୍ଡକୁ ଷ୍ଟୋର କରିବାର ଅବଧିକୁ ଏକ ବର୍ଷରୁ ଦୁଇ ବର୍ଷକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିଛନ୍ତି। ଏନେଇ ଲାଇସେନ୍‌ସରେ ସଂଶୋଧନ ଡିସେମ୍ବର ୨୧ରେ ଜାରି କରାଯାଇଥିଲା ଏବଂ ଡିସେମ୍ବର ୨୨ରେ ଅନ୍ୟ ପ୍ରକାରର ଟେଲିକମ୍‌ ଅନୁମତିକୁ ବୃଦ୍ଧି କରାଯାଇଥିଲା।

ଲାଇସେନ୍‌ସପ୍ରାପ୍ତ ନେଟୱାର୍କରେ ବିନିମୟ ହୋଇଥିବା ଯୋଗାଯୋଗଗୁଡିକର ରେକର୍ଡ ସହ ସମସ୍ତ ବାଣିଜ୍ୟିକ ରେକର୍ଡ/ କଲ୍‌ ବିବରଣୀ ରେକର୍ଡ/ ଏକ୍ସଚେଞ୍ଜ ବିବରଣୀ ରେକର୍ଡ/ ଆଇପି ବିବରଣୀ ରେକର୍ଡ କମ୍ପାନି ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ କରିବ। ସୁରକ୍ଷା କାରଣରୁ ସେନସର୍‌ ଦ୍ୱାରା ଯାଞ୍ଚ ପାଇଁ ଏହିପରି ରେକର୍ଡଗୁଡିକ ଅତି କମରେ ଦୁଇ ବର୍ଷ ପାଇଁ ସାଇତି ରଖାଯିବ ବୋଲି ଟେଲିକମ୍‌ ବିଭାଗ ପକ୍ଷରୁ ଜାରି ସର୍କୁଲାରରେ କୁହାଯାଇଛି।

ଟେଲିକମ୍‌ କମ୍ପାନିଗୁଡିକ ଏହି ସମୟ ଅବଧି ପରେ ଷ୍ଟୋର୍‌ ହୋଇଥିବା ଡାଟାକୁ ନଷ୍ଟ କରିପାରନ୍ତି ଯଦି ଏହା ପରେ ଡିଓଟିରୁ କୌଣସି ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ନଥାଏ। ଜାରି ସର୍କୁଲାରରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ ଏହି ସଂଶୋଧନ ଜନସ୍‌ୱାର୍ଥ କିମ୍ବା ରାଜ୍ୟର ସୁରକ୍ଷା କିମ୍ବା ଟେଲିଗ୍ରାଫର ଉପଯୁକ୍ତ ଆଚରଣ ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ।

ଏହି ସଂଶୋଧନ ଟେଲିକମ୍‌ କମ୍ପାନିଗୁଡ଼ିକୁ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍‌ ଆକସେସ୍‌, ଇ-ମେଲ୍‌, ଇଣ୍ଟରନେଟ୍‌ ଟେଲିଫୋନ୍‌ ସେବା ଯେପରିକି ମୋବାଇଲ୍‌ ଆପ୍ଲିକେସନ୍‌ କିମ୍ବା ୱାଇଫାଇରୁ କରାଯାଇଥିବା କଲ୍‌ ପରି ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ସେବା ପାଇଁ ସମସ୍ତ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଲଗଇନ୍‌ ଏବଂ ଲଗ୍‌ ଆଉଟ୍‌ ବିବରଣୀ ସହିତ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍‌ ଡାଟା ରେକର୍ଡ ବଜାୟ ରଖିବାକୁ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇଛି।

ପୂର୍ବରୁ ନିୟମଗୁଡିକ ଅତି କମରେ ୧ ବର୍ଷ ପାଇଁ କଲ୍‌ ଡାଟା ଏବଂ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍‌ ବ୍ୟବହାର ରେକର୍ଡକୁ ଷ୍ଟୋର କରିବାକୁ ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ କରିଥିଲା।

ସମ୍ବନ୍ଧିତ ଖବର