ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଭାରତରେ ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ ଗିଅରବକ୍ସ ଥିବା କାରର ଚାହିଦା ବଢ଼ିବାରେ ଲାଗିଛି | ବିଶେଷକରି AMT (ଅଟୋ ମାନୁଆଲ୍ ଟ୍ରାନ୍ସମିସନ୍)କୁ ଲୋକମାନେ ପସନ୍ଦ କରୁଛନ୍ତି । ସେମାନଙ୍କର ମାଇଲେଜ୍ ମାନୁଆଲ୍ ଗିଅରବକ୍ସ ଅପେକ୍ଷା ଅଧିକ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର ମୂଲ୍ୟ ମଧ୍ୟ ବହୁତ ଅଧିକ ନୁହେଁ। ଏହି ସମୟରେ, ଲୋକମାନେ ମାନୁଆଲ୍ କାର ଅପେକ୍ଷା ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ କାରକୁ ଅଧିକ ପସନ୍ଦ କରିବା ଆରମ୍ଭ କରିଛନ୍ତି ଏବଂ ବିକ୍ରୟ ବୃଦ୍ଧି ପାଉଛି। ଗୋଟିଏ ପଟେ, ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ କାରଗୁଡ଼ିକ ଟ୍ରାଫିକ୍ ଏବଂ ରାଜପଥରେ ଡ୍ରାଇଭିଂ ଅଭିଜ୍ଞତାକୁ ମଜାଦାର କରିଥାଏ। କିନ୍ତୁ ଏହାର କିଛି ଦୁର୍ବଳ ଦିଗ ମଧ୍ୟ ଅଛି। ଆସନ୍ତୁ ଜାଣିବା ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ କାରର ସୁବିଧା ଏବଂ ଅସୁବିଧା।

Advertisment

ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ କାରର ସୁବିଧା:
ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ କାରଗୁଡ଼ିକରେ ଗିଅର ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବାର କୌଣସି ଆବଶ୍ୟକତା ନାହିଁ। ରାଜପଥରେ ଗାଡ଼ି ଚଲାଇବା ମଜାଦାର। ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ ଗାଡିରେ, ଗତି ଅନୁସାରେ ଗିଅର ପରିବର୍ତ୍ତନ ହୁଏ, ଯାହା ଫଳରେ ଡ୍ରାଇଭର କୌଣସି ଚିନ୍ତା ବିନା ଗାଡି ଚଳାନ୍ତି । ସଂକୀର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଖରାପ ରାସ୍ତାରେ ସାଧାରଣ କାର ଅପେକ୍ଷା ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ କାରଗୁଡ଼ିକ ଚଲାଇବା ଏବଂ ପରିଚାଳନା କରିବା ସହଜ। ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ ଗାଡ଼ି ଚଲାଉଥିବା ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ, ମାନୁଆଲ୍ କାର ଅପେକ୍ଷା ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ କାରଗୁଡ଼ିକ ଭଲ, କାରଣ ଏଥିରେ କ୍ଲଚ୍ ଏବଂ ଗିଅର୍ ପରିବର୍ତ୍ତନରୁ ମୁକ୍ତି ମିଳିଥାଏ ଏବଂ ଜଣେ ସହଜରେ ଗାଡ଼ି ଚଲାଇ ପାରିବ |

ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ କାରର ଅସୁବିଧା:
ମାନୁଆଲ୍ ଏବଂ ଏଏମଟି ତୁଳନାରେ ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ ଟ୍ରାନ୍ସମିଶନରେ ଗିଅର୍ ପରିବର୍ତ୍ତନ ପାଇଁ କିଛି ସମୟ ଲାଗେ। ଏହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେବା ପାଇଁ କେବଳ କିଛି ସେକେଣ୍ଡ ସମୟ ଲାଗେ ଏବଂ ଯେତେବେଳେ ଗିଅର ପରିବର୍ତ୍ତନ ହୁଏ, ସେମାନଙ୍କର ପରିବର୍ତ୍ତନ ସ୍ପଷ୍ଟ ଭାବରେ ଦୃଶ୍ୟମାନ ହୁଏ। ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ ଟ୍ରାନ୍ସମିସନର ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ ମାନୁଆଲ୍ ଟ୍ରାନ୍ସମିସନ ଅପେକ୍ଷା ଅଧିକ ଏବଂ ସର୍ଭିସ ମୂଲ୍ୟ ମଧ୍ୟ ଅଧିକ। ମାନୁଆଲ୍ ଟ୍ରାନ୍ସମିସନ୍ ଥିବା କାର ଅପେକ୍ଷା ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ ଟ୍ରାନ୍ସମିସନ୍ ଥିବା କାରଗୁଡ଼ିକ ଟ୍ରାଫିକରେ ଅଧିକ ଇନ୍ଧନ ବ୍ୟବହାର କରନ୍ତି।