ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଆମେରିକା ଏବଂ ଚୀନ୍ ପରେ ଭାରତ ଏବେ ବିଶ୍ୱର ତୃତୀୟ ବୃହତ୍ତମ ଅଟୋମୋବାଇଲ୍ ଶିଳ୍ପ ହୋଇସାରିଛି। ଦେଶର ଅର୍ଥନୀତିରେ ଏହାର ଅବଦାନ ମଧ୍ୟ ବହୁତ ବଡ଼। ମୋଟ ଜିଡିପିର ୬% ଅଟୋ କ୍ଷେତ୍ରରୁ ଆସେ ଏବଂ ଏହା ୩ କୋଟି ଲୋକଙ୍କୁ ନିଯୁକ୍ତି ପ୍ରଦାନ କରେ। ସେହି ସମୟରେ, ଏହି ମାମଲାରେ ପାକିସ୍ତାନର ଅବସ୍ଥା ବହୁତ ଖରାପ। ଭାରତର ଅଟୋ କ୍ଷେତ୍ର ନିରନ୍ତର ନୂତନ ଶିଖର ଛୁଇଁବାରେ ଲାଗିଛି। ସେହି ସମୟରେ, ଯାନବାହାନର ମୂଲ୍ୟ ଅଧିକ ଥିବାରୁ, ପାକିସ୍ତାନରେ ଆଜି ମଧ୍ୟ ଗାଡ଼ି କିଣିବା ଏକ ବଡ଼ କଥା। ୨୦୨୫ ମାର୍ଚ୍ଚ ମାସରେ ଭାରତରେ ୩,୮୫,୮୪୨ ୟୁନିଟ୍ କାର ବିକ୍ରି ହୋଇଥିବା ବେଳେ ପାକିସ୍ତାନରେ ସମଗ୍ର ମାସରେ କେବଳ ୧୧,୦୯୮ ୟୁନିଟ୍ କାର, ପିକଅପ୍, ହାଲୁକା ବାଣିଜ୍ୟିକ ଯାନ ଏବଂ ଜିପ୍ ବିକ୍ରି ହୋଇଥିଲା।

Advertisment

ଏହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ଯେ ଭାରତ ଗୋଟିଏ ଦିନରେ ଯେତେ କାର ବିକ୍ରି କରେ, ପାକିସ୍ତାନ ଗୋଟିଏ ମାସରେ ମଧ୍ୟ ଏତେ ସଂଖ୍ୟକ କାର ବିକ୍ରି କରିପାରିବ ନାହିଁ। ପାକିସ୍ତାନୀ ଗଣମାଧ୍ୟମ ରିପୋର୍ଟ ଅନୁସାରେ, ମାର୍ଚ୍ଚ ମାସରେ କାର ବିକ୍ରୟରେ ୮% ହ୍ରାସ ଘଟିଛି। ଏହି କାରଣରୁ, ସେଠାକାର ଅନେକ କାର୍ କମ୍ପାନୀ ଉତ୍ପାଦନ ବନ୍ଦ କରିଦେଇଛନ୍ତି ଏବଂ ବର୍ଷକୁ ମାତ୍ର ୧ ଲକ୍ଷ ୟୁନିଟ୍ ବିକ୍ରି ହେଉଛି। ପାକିସ୍ତାନରେ ଦୁଇ ଚକିଆ ଏବଂ ତିନି ଚକିଆ ଯାନର ବାର୍ଷିକ ବିକ୍ରୟ ୩୪% ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି, କିନ୍ତୁ ମାସିକ ବିକ୍ରୟ ୩% ହ୍ରାସ ପାଇଛି। ୨୦୨୫ ମାର୍ଚ୍ଚ ମାସରେ ପାକିସ୍ତାନରେ ମୋଟ ୧,୨୫,୩୧୧ ୟୁନିଟ୍ ଦୁଇ ଚକିଆ ଏବଂ ତିନି ଚକିଆ ଯାନ ବିକ୍ରି ହୋଇଥିଲା। ଯଦି ଆମେ ଭାରତ ବିଷୟରେ କଥା ହେବା, ତେବେ ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ଦେଶରେ ୧୬,୫୬,୯୩୯ ୟୁନିଟ୍ ଦୁଇ ଚକିଆ ଏବଂ ୬୨,୮୧୩ ୟୁନିଟ୍ ତିନି ଚକିଆ ଯାନ ବିକ୍ରି ହୋଇଥିଲା।

 ଯଦି ଆମେ କେବଳ ହୋଣ୍ଡା ଆକ୍ଟିଭା ବିଷୟରେ କହିବା, ତେବେ ମାର୍ଚ୍ଚ ମାସରେ ଏହାର ୧.୯୦ ଲକ୍ଷ ୟୁନିଟ୍ ବିକ୍ରି ହୋଇଥିଲା, ଯାହା ପାକିସ୍ତାନରେ ମୋଟ ଦୁଇଚକିଆ ଯାନ ବିକ୍ରି ଠାରୁ ବହୁତ ଅଧିକ। ପାକିସ୍ତାନରେ ଅଧିକାଂଶ ଯାନବାହନ ଲାଇସେନ୍ସ ଅଧୀନରେ ସ୍ଥାନୀୟ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ ଦ୍ୱାରା ନିର୍ମିତ ହୋଇଥାଏ। ସବୁଠାରୁ ପ୍ରମୁଖ ବ୍ରାଣ୍ଡ ହେଉଛି ସୁଜୁକି, ଯାହା ମେହେରାନ, ବୋଲାନ, କଲଟସ୍ ଏବଂ ସ୍ୱିଫ୍ଟ ଭଳି କାର ନିର୍ମାଣ କରେ। ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ଟୟୋଟାର କୋରୋଲା ଏବଂ ଫର୍ଚୁନର, ହୋଣ୍ଡାର ସିଟି ଏବଂ ସିଭିକ୍, ଏବଂ କିଆର ପିକାଣ୍ଟୋ ଏବଂ ସ୍ପୋର୍ଟେଜ୍ ମଧ୍ୟ ଲୋକପ୍ରିୟ ମଡେଲ୍। ତଥାପି, ସୀମିତ ବିକ୍ରୟ ଏବଂ ଲାଭ ହେତୁ ବଡ଼ ବିଦେଶୀ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ ପାକିସ୍ତାନରେ ବଡ଼ ନିବେଶ କରିବାକୁ ପଛଘୁଞ୍ଚା ଦିଅନ୍ତି।