ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ମୁମ୍ବାଇ-ଅହମ୍ମଦାବାଦ ମଧ୍ୟରେ ନିର୍ମାଣ ହେବାକୁ ଥିବା ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ କରିଡରର କାମ ଜୋରସୋରରେ ଚାଲିଛି। ନ୍ୟାସନାଲ ହାଇସ୍ପିଡ୍ ରେଲ୍ କର୍ପୋରେସନ୍ ଏହି ୫୦୮ କିଲୋମିଟର ଦୀର୍ଘ କରିଡର ନିର୍ମାଣ କରୁଛି। ଏହି କରିଡରର ୨୧ କିଲୋମିଟର ଭୂତଳ ଟନେଲ ହେବ । ଖାସ୍ କଥା ହେଉଛି ଭୂତଳ ଟନେଲର କିଛି ଅଂଶ ସମୁଦ୍ର ତଳେଯିବ ।  ଆରବ ସାଗର ତଳେ ୭ କିଲୋମିଟର ଲମ୍ବର ଏହି ଟନେଲ ଭାରତର ପ୍ରଥମ ସମୁଦ୍ର ତଳେ ଥିବା ରେଳ ଟନେଲ ହେବ । ଏହି ସୁଡ଼ଙ୍ଗର ଗଭୀରତା ୨୫ରୁ ୬୫ ମିଟର ରହିବ। ଟନେଲ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ୩ଟି 'ବୃହତ୍' ମେସିନ୍ ବ୍ୟବହାର କରାଯିବ। ଘନସୋଲି, ଶିଲଫଟା ଓ ଭିକ୍ରୋଲିରେ ଏହି ମେସିନ୍ ଗୁଡ଼ିକୁ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ କରିବା ପାଇଁ ଖନନ ଚାଲିଛି। ଚଳିତ ବର୍ଷ ଶେଷ ସୁଦ୍ଧା ପ୍ରଥମ ଟନେଲ ବୋରିଂ ମେସିନ୍ (ଟିବିଏମ୍) କାର୍ଯ୍ୟ କ୍ଷମ ହେବ ବୋଲି ଆଶା କରାଯାଉଛି।

Advertisment

୨୧ କିଲୋମିଟର ଦୀର୍ଘ ଏହି ଭୂତଳ ରାସ୍ତା ନିର୍ମାଣରେ ଅନେକ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ ରହିବ। ବିଶେଷ କରି ସମୁଦ୍ର ତଳୁ ୭ କିଲୋମିଟର ଦୂରରେ। ଏଠାରେ ସମୁଦ୍ର କେବଳ ଏକ ଦୃଢ଼ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ ଦେବ ନାହିଁ, ବରଂ ଅନେକ ବୈଷୟିକ ଅସୁବିଧାର ମଧ୍ୟ ସମ୍ମୁଖୀନ ହେବାକୁ ପଡ଼ିବ। ସମୁଦ୍ର ତଳେ ନିର୍ମାଣ ହେବାକୁ ଥିବା ଏହି ଟନେଲ ଗୋଟିଏ ଟ୍ୟୁବ ଟନେଲ ହେବ । ଏଥିରେ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଓ ଜୋନ୍ ଆସିବା ପାଇଁ ଦୁଇଟି ଟ୍ରାକ୍ ବିଛାଯିବ। ଖାସ୍ କଥା ହେଉଛି ସମୁଦ୍ର ତଳେ ମଧ୍ୟ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଏହାର ପୂର୍ଣ୍ଣ ବେଗ ଅର୍ଥାତ୍ ଘଣ୍ଟାପ୍ରତି ୩୨୦ କିଲୋମିଟର ବେଗରେ ଚାଲିବ।