ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ୟୁରୋପର ପ୍ରମୁଖ ଅଟୋ ବ୍ରାଣ୍ଡ୍ ରେନଲଟ, ଭୋକ୍ସୱାଗନ ଏବଂ ସ୍କୋଡା ଭାରତୀୟ ବଜାରରେ ସେମାନଙ୍କର କାର ବିକ୍ରୟ କରିବାରେ ବହୁତ ଅସୁବିଧାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛନ୍ତି। ତଥାପି, ଏହା ସତ୍ତ୍ୱେ, ସଫଳତା ହାସଲ ହେଉନାହିଁ। ଯାନବାହାନ ବିକ୍ରୟ ତଥ୍ୟ ଦର୍ଶାଉଛି ଯେ ଗତ ତିନି ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷରେ ଭାରତୀୟ ବଜାରରେ ଏହି କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକର ବିକ୍ରୟ ହ୍ରାସ ପାଇଛି। ବିଶ୍ୱ ଅଟୋମୋବାଇଲ ଶିଳ୍ପକୁ ତଥ୍ୟ ଏବଂ ବିଶ୍ଳେଷଣ ପ୍ରଦାନ କରୁଥିବା କମ୍ପାନୀ ଜେଏଟିଓ ଡାଇନାମିକ୍ସ ଅନୁଯାୟୀ, ଭାରତୀୟ ବଜାରରେ ରେନଲଟର ବିକ୍ରୟ ସର୍ବାଧିକ ହ୍ରାସ ପାଇଛି। ୨୦୨୪-୨୫ରେ ଭାରତୀୟ ବଜାରରେ କମ୍ପାନୀର ବିକ୍ରୟ ୩୭୯୦୦ ୟୁନିଟକୁ ହ୍ରାସ ପାଇଛି। ୨୦୨୩-୨୪ରେ ଏହି ସଂଖ୍ୟା ୪୫୪୩୯ ୟୁନିଟ୍ ଏବଂ ୨୦୨୨-୨୩ରେ ୭୮୯୨୬ ୟୁନିଟ୍ ଥିଲା। ସେହିପରି, ୨୦୨୪-୨୫ରେ ଭାରତୀୟ ବଜାରରେ ସ୍କୋଡାର ବିକ୍ରୟ ୪୪,୮୬୬ ୟୁନିଟ୍ ଥିଲା। ଏହା ୨୦୨୩-୨୪ରେ ୪୪୫୨୨ ୟୁନିଟ୍ ତୁଳନାରେ ସାମାନ୍ୟ ଅଧିକ। ତଥାପି, ୨୦୨୨-୨୩ (୫୨୨୬୯) ୟୁନିଟ୍ ତୁଳନାରେ ବହୁତ କମ୍। ଅନ୍ୟପକ୍ଷରେ, ଭୋକ୍ସୱାଗନ୍ ବ୍ରାଣ୍ଡ ୨୦୨୪-୨୫ରେ ୪୨୨୩୦ ଯାନ ବିକ୍ରି କରିଥିଲା। ୨୦୨୩-୨୦୨୪ରେ କମ୍ପାନୀର ବିକ୍ରୟ ୪୩୧୯୭ ୟୁନିଟ୍ ଏବଂ ୨୦୨୨-୨୦୨୩ରେ ୪୧୨୬୩ ୟୁନିଟ୍ ଥିଲା।

Advertisment

ଜେଏଟିଓ ଡାଇନାମିକ୍ସ ଇଣ୍ଡିଆର ସଭାପତି ରବି ଜି ଭାଟିଆ କହିଛନ୍ତି, ରେନଲ୍ଟ, ସ୍କୋଡା ଏବଂ ଭୋକ୍ସୱାଗନ୍ ଭାରତରେ ଅନେକ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛନ୍ତି। ଭାରତରେ ଏହି ବ୍ରାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକର ସଂଘର୍ଷର କାରଣ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରି ସେ କହିଛନ୍ତି, ପ୍ରାରମ୍ଭରେ, ଏହି ବ୍ରାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକ ସେଡାନ୍ - ଭେଣ୍ଟୋ, ରାପିଡ୍ ଏବଂ ସ୍କାଲା ଉପରେ ଅତ୍ୟଧିକ ଧ୍ୟାନ ଦେଇଥିଲେ। ଏହି କାରଣରୁ, ଦ୍ରୁତ-ବର୍ଦ୍ଧିଷ୍ଣୁ ସ୍ପୋର୍ଟସ୍ ୟୁଟିଲିଟି ଯାନ (SUV) ସେଗମେଣ୍ଟରେ ସେମାନଙ୍କର ପ୍ରବେଶ ସୀମିତ ଥିଲା। ଭାଟିଆ କହିଛନ୍ତି, ଏହା ସହିତ, ଏହି ବ୍ରାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକ ସେମାନଙ୍କର ଉତ୍ପାଦ ଲାଇନ୍ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବାରେ ଧୀର ଥିଲେ। ଅନେକ ମଡେଲ୍ ଦୀର୍ଘ ସମୟ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଅପରିବର୍ତ୍ତିତ ରହିଲା। ସେମାନଙ୍କର ନେଟୱାର୍କ ପହଞ୍ଚିବା ମଧ୍ୟ ସୀମିତ ହୋଇଛି, ବିଶେଷକରି ଦ୍ୱିତୀୟ ଏବଂ ତୃତୀୟ ସ୍ତର ବଜାରରେ ଏହି ବ୍ରାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକ ଏକ ବୃହତ୍ ଗ୍ରାହକ ବର୍ଗ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପହଞ୍ଚି ପାରିନାହାଁନ୍ତି। ଭାଟିଆ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ଭାରତର ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଟିକସ ଗଠନ ମଧ୍ୟ ଏହି ବ୍ରାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକର ସମସ୍ୟାକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିଛି। ଭାରତରେ ଚାରି ମିଟରରୁ କମ୍ ଯାନଗୁଡ଼ିକୁ ବହୁତ କମ୍ ଶୁଳ୍କର ସୁବିଧା ମିଳିଥାଏ। ଭାଟିଆ କହିଛନ୍ତି, ଏହା ଜାପାନ ଏବଂ ଦକ୍ଷିଣ କୋରିଆର ମୂଳ ଉପକରଣ ନିର୍ମାତା (OEM)ଙ୍କୁ ଲାଭ ପହଞ୍ଚାଇଛି, ଯେଉଁମାନେ ସୁଲଭ କମ୍ପାକ୍ଟ କାର ପାଇଁ ଜଣାଶୁଣା। ବିପରୀତରେ, ୟୁରୋପୀୟ ବ୍ରାଣ୍ଡଗୁଡ଼ିକ ପାରମ୍ପରିକ ଭାବରେ ବଡ଼ ମଡେଲ୍ ତିଆରି କରନ୍ତି |