ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଗୁଗୁଲ୍ ଖୁବ୍ଶୀଘ୍ର ୟୁଟ୍ୟୁବ ପ୍ରିମିୟମ ଲାଇଟ ଯୋଜନାକୁ ପୁନଃପ୍ରବର୍ତ୍ତନ କରିବାକୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ହେଉଛି। ଏହି ଯୋଜନା ସେହି ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କ ପାଇଁ ହେବ ଯେଉଁମାନେ ୟୁଟ୍ୟୁବ ପ୍ରିମିୟମର ବିଜ୍ଞାପନ-ମୁକ୍ତ ଅଭିଜ୍ଞତା ଉପଭୋଗ କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି। ବ୍ଲୁମବର୍ଗର ଏକ ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ଏହି ନୂତନ ସବସ୍କ୍ରିପସନ୍ ବ୍ୟବହାରକାରୀମାନଙ୍କୁ ୟୁଟ୍ୟୁବରେ ବିଜ୍ଞାପନ ବିନା ପଡକାଷ୍ଟ, ଟ୍ୟୁଟୋରିଆଲ୍ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଭିଡିଓ ଦେଖିବାକୁ ଅନୁମତି ଦେବ। ତଥାପି, ଏଥିରେ ସଂଗୀତ ଭିଡିଓ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହେବ ନାହିଁ।
ଯଦି ଜଣେ ଉପଭୋକ୍ତା ବିଜ୍ଞାପନ ବିନା ସଙ୍ଗୀତ ଭିଡିଓ ଦେଖିବାକୁ ଚାହାଁନ୍ତି, ତେବେ ତାଙ୍କୁ ମହଙ୍ଗା ୟୁଟ୍ୟୁବ ପ୍ରିମିୟମ ପ୍ଲାନ୍ ନେବାକୁ ପଡିବ। ରିପୋର୍ଟ ଅନୁସାରେ, ଏହି ନୂତନ ସବସ୍କ୍ରିପସନ ଆମେରିକା, ଅଷ୍ଟ୍ରେଲିଆ, ଜର୍ମାନୀ ଏବଂ ଥାଇଲ୍ୟାଣ୍ଡ ଭଳି କିଛି ବଛା ବଛା ଦେଶରେ ଲଞ୍ଚ କରାଯିବ। ସୂଚନା ଅନୁଯାୟୀ, ୟୁଟ୍ୟୁବ ଅନେକ ବଜାରରେ ଏକ ନୂତନ ବିଜ୍ଞାପନ-ମୁକ୍ତ ସବସ୍କ୍ରିପସନ୍ ଯୋଜନା ପରୀକ୍ଷଣ କରୁଛି, ଯାହାକୁ ଭବିଷ୍ୟତରେ ଆହୁରି ବିସ୍ତାର କରାଯିବାର ଯୋଜନା ରହିଛି। ଏହି ଯୋଜନା ବିଶେଷ ଭାବରେ ସେହି ଦର୍ଶକଙ୍କ ପାଇଁ ଯେଉଁମାନେ ମୁଖ୍ୟତଃ ଅଣ-ସଙ୍ଗୀତ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଦେଖନ୍ତି ଏବଂ ୟୁଟ୍ୟୁବ ପ୍ରିମିୟମର ମହଙ୍ଗା ସବସ୍କ୍ରିପସନର ଏକ ଶସ୍ତା ବିକଳ୍ପ ଚାହାଁନ୍ତି।
ଏହା ପ୍ରଥମ ଥର ନୁହେଁ ଯେତେବେଳେ ୟୁଟ୍ୟୁବ ଶସ୍ତା ପ୍ରିମିୟମ୍ ସବସ୍କ୍ରିପସନ୍ ସହିତ ପରୀକ୍ଷଣ କରିଛି। ୨୦୨୧ ମସିହାରେ, କମ୍ପାନୀ ଏହାକୁ ୟୁରୋପର ବେଲଜିୟମ, ଡେନମାର୍କ, ଫିନଲ୍ୟାଣ୍ଡ, ଲକ୍ସେମବର୍ଗ, ନେଦରଲ୍ୟାଣ୍ଡ, ନରୱେ ଏବଂ ସ୍ୱିଡେନରେ ଲଞ୍ଚ କରିଥିଲା। ଏହା ପରେ ପ୍ରତି ମାସରେ €୬.୯୯ ମୂଲ୍ୟ ରଖାଯାଇଥିଲା ଏବଂ ବିଜ୍ଞାପନ-ମୁକ୍ତ ଭିଡିଓ ଦେଖିବାର ସୁବିଧା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଉଥିଲା। କିନ୍ତୁ ଏଥିରେ ଅଫଲାଇନ୍ ଡାଉନଲୋଡ୍, ପୃଷ୍ଠଭୂମି ପ୍ଲେବ୍ୟାକ୍ ଏବଂ ୟୁଟ୍ୟୁବ ମ୍ୟୁଜିକର ଆକ୍ସେସ୍ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ନଥିଲା। ତଥାପି, ଦୁଇ ବର୍ଷ ପରେ, ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୩ରେ, ୟୁଟ୍ୟୁବ ଏହି ଯୋଜନାକୁ ବନ୍ଦ କରିଦେଲା।
ବର୍ତ୍ତମାନ, ଭାରତରେ ଏହି ନୂତନ ଯୋଜନାର ଶୁଭାରମ୍ଭ ସମ୍ପର୍କରେ କୌଣସି ସରକାରୀ ଘୋଷଣା ହୋଇନାହିଁ, କିନ୍ତୁ ବିଶ୍ୱବ୍ୟାପୀ ପ୍ରସାରଣ ପରେ, ଏହାକୁ ଏଠାରେ ମଧ୍ୟ ଅଣାଯାଇପାରିବ।