ପ୍ରତିଦିନ ଟୋଲ ପ୍ଲାଜାରୁ କେତେ ଟଙ୍କା ଆୟ ହୁଏ? ଆପଣ ଜାଣିଛନ୍ତି କି

Advertisment

ଆପଣ ଯେତେବେଳେ ଜାତୀୟ ରାଜମାର୍ଗ ଦେଇଯାଇଥାନ୍ତି ଅନେକ ଥର ଟୋଲ ପ୍ଲାଜା ଦେଖିଥିବେ | ତେବେ ଆପଣଙ୍କ ମନକୁ କେବେ ପ୍ରଶ୍ନ ଆସିଛି କି ଦେଶରେ ଥିବା ଟୋଲ ପ୍ଲାଜାମାନଙ୍କୁ ପ୍ରତିଦିନ କେତେ ଟଙ୍କା ଆୟ ହୁଏ | ଆଜି ଆମେ ଆପଣଙ୍କୁ ଏବାବଦରେ ସୂଚନା ଦେବୁ |

ଆପଣ ଯେତେବେଳେ ଜାତୀୟ ରାଜମାର୍ଗ ଦେଇଯାଇଥାନ୍ତି ଅନେକ ଥର ଟୋଲ ପ୍ଲାଜା ଦେଖିଥିବେ | ତେବେ ଆପଣଙ୍କ ମନକୁ କେବେ ପ୍ରଶ୍ନ ଆସିଛି କି ଦେଶରେ ଥିବା ଟୋଲ ପ୍ଲାଜାମାନଙ୍କୁ ପ୍ରତିଦିନ କେତେ ଟଙ୍କା ଆୟ ହୁଏ | ଆଜି ଆମେ ଆପଣଙ୍କୁ ଏବାବଦରେ ସୂଚନା ଦେବୁ |

insurance at tollgate

insurance at tollgate

ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଆପଣ ଯେତେବେଳେ ଜାତୀୟ ରାଜମାର୍ଗ ଦେଇଯାଇଥାନ୍ତି ଅନେକ ଥର ଟୋଲ ପ୍ଲାଜା ଦେଖିଥିବେ | ତେବେ ଆପଣଙ୍କ ମନକୁ କେବେ ପ୍ରଶ୍ନ ଆସିଛି କି ଦେଶରେ ଥିବା ଟୋଲ ପ୍ଲାଜାମାନଙ୍କୁ ପ୍ରତିଦିନ କେତେ ଟଙ୍କା ଆୟ ହୁଏ | ଆଜି ଆମେ ଆପଣଙ୍କୁ ଏବାବଦରେ ସୂଚନା ଦେବୁ | ଆଉ ଗୋଟିଏ ଦିନରୁ ଟୋଲ ପ୍ଲାଜାରୁ ଯେତିକି ଟଙ୍କା ଆୟ ହୁଏ ତାହା ଜାଣିଲେ ଆପଣ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ହୋଇଯିବେ | ବାସ୍ତବରେ ଲୋକସଭାରେ ଆଜି ସାଂସଦ ଦରୋଗା ପ୍ରସାଦ ସରୋଜଙ୍କ ଏକ ପ୍ରଶ୍ନର ଉତ୍ତର ଦେଇ ସଡ଼କ ପରିବହନ ଏବଂ ରାଜପଥ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଲୋକସଭାରେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଦେଶର ୧୦୮୭ଟି ଟୋଲ୍ ପ୍ଲାଜାରୁ ପ୍ରତିଦିନ ୧୬୮ କୋଟି ଟଙ୍କା ରୋଜଗାର ହେଉଛି। କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଏହା ମଧ୍ୟ ସ୍ପଷ୍ଟ କରିଛନ୍ତି ଯେ ଟୋଲ୍ ଆଦାୟ କେବଳ ଖର୍ଚ୍ଚ ଆଦାୟ ପାଇଁ ନୁହେଁ, ବରଂ ନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ, ଏହା ଏକ ବ୍ୟବହାର ଶୁଳ୍କ। ସରକାରୀ କିମ୍ବା ବେସରକାରୀ ପ୍ରକଳ୍ପ ଅନୁଯାୟୀ, ଟୋଲର ଅବଧି ଏବଂ ହାର ସ୍ଥିର କରାଯାଇଛି।

ସରକାରଙ୍କ ସୂଚନା ମୁତାବକ ଦେଶରେ ଜୁନ୍ ୨୦୨୫ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ମୋଟ ଟୋଲ୍ ପ୍ଲାଜା ସଂଖ୍ୟା ୧,୦୮୭ ଥିବାବେଳେ ଦୈନିକ ଟୋଲ୍ ରାଜସ୍ୱ ଆଦାୟ ୧୬୮.୨୪ କୋଟି ଟଙ୍କା ରହିଛି |୨୦୨୪-୨୫ରେ ମୋଟ ଟୋଲ୍ ରାଜସ୍ୱ ୬୧,୪୦୮.୧୫ କୋଟି ଟଙ୍କା ହୋଇଥିବାବେଳେ ସାର୍ବଜନୀନ ପାଣ୍ଠି ପ୍ଲାଜାରୁ ୨୮,୮୨୩.୭୪ କୋଟି ଟଙ୍କା ମିଳିଥିବାବେଳେ ବେସରକାରୀ ଅପରେଟରମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ପରିଚାଳିତ ପ୍ଲାଜାରୁ ୩୨,୫୮୪.୪୧ କୋଟି ଟଙ୍କା ମିଳିଛି |

ସେହିପରି ସରକାର କହିଛନ୍ତି ଯେ ଜାତୀୟ ରାଜପଥଗୁଡ଼ିକୁ ଟୋଲ୍ ମୁକ୍ତ କରିବାର କୌଣସି ଯୋଜନା ନାହିଁ। ଆଦାୟରୁ ରାଜସ୍ୱ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ସମନ୍ୱିତ ପାଣ୍ଠି (ଭାରତର ସମନ୍ୱିତ ପାଣ୍ଠି)କୁ ଯାଏ ଏବଂ ଏଥିରୁ ନୂତନ ରାସ୍ତା ନିର୍ମାଣ ଏବଂ ମରାମତି କରାଯାଏ। କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଏହା ମଧ୍ୟ କହିଛନ୍ତି ଯେ BOT (ନିର୍ମାଣ-ପରିଚାଳନା-ହସ୍ତାନ୍ତର) ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକରେ, ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସମୟ ପରେ, ଟୋଲ୍ ସରକାରଙ୍କୁ ହସ୍ତାନ୍ତର କରାଯାଏ ଏବଂ ସେ ଏହାକୁ ଆଦାୟ କରନ୍ତି, ଯେତେବେଳେ ସରକାରୀ (ସାର୍ବଜନୀନ ପାଣ୍ଠି) ରାସ୍ତାରେ ଟୋଲ୍ ଆଦାୟ ନିରନ୍ତର ଜାରି ରହିବ ଏବଂ ପ୍ରତିବର୍ଷ ସଂଶୋଧନ କରାଯିବ।

ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ପ୍ରବନ୍ଧଗୁଡ଼ିକ
Here are a few more articles:
ପରବର୍ତ୍ତୀ ପ୍ରବନ୍ଧ ପ Read ଼ନ୍ତୁ
Subscribe