ବ୍ୟାଟେରୀ ରିକ୍ସା ଚାଳକଙ୍କ ଯୋଗୁ ବାଂଲାଦେଶର ରାସ୍ତା ରକ୍ତରେ ଭିଜୁଛି

ଢାକାକୁ ବିଶ୍ୱର ରିକ୍ସା ରାଜଧାନୀ କୁହାଯାଏ, କିନ୍ତୁ ଏବେ ଏହି ସହର ଏକ ନୂତନ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛି। ଏହି ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ ହେଉଛି ବ୍ୟାଟେରୀ ଚାଳିତ ଅଟୋରିକ୍ସାରେ ଦ୍ରୁତ ବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ଏହା ସହିତ ଜଡିତ ଦୁର୍ଘଟଣା...

Bangladesh's roads are soaked in blood due to battery rickshaw drivers

Bangladesh's roads are soaked in blood due to battery rickshaw drivers Photograph: (sambad.in)

ଢାକା: ସମ୍ପ୍ରତି ବାଂଲାଦେଶର ରାଜଧାନୀ ଢାକାର ରାସ୍ତାଗୁଡ଼ିକ ଏକ ଯୁଦ୍ଧକ୍ଷେତ୍ର ପରି ଦେଖାଯିବାରେ ଲାଗିଛି। ଗୋଟିଏ ପାର୍ଶ୍ୱରେ ବ୍ୟାଟେରୀ ଚାଳିତ ରିକ୍ସା ଚାଳକ ଅଛନ୍ତି। ଅନ୍ୟପଟେ ସାଧାରଣ ଲୋକେ।  ରିକ୍ସା ଚାଳକମାନେ ବେପରୁଆ ଭାବରେ ଏବଂ ପ୍ରାୟତଃ କୌଣସି ତାଲିମ ବିନା ଗାଡ଼ି ଚାଳନା କରୁଛନ୍ତି।  

ଅନ୍ୟପଟେ ସାଧାରଣ ଲୋକେ ନିଜ ଜୀବନକୁ ବିପଦରେ ପକାଇ ରାସ୍ତାରେ ଚାଲିବାକୁ ବାଧ୍ୟ ହେଉଛନ୍ତି। ପରିସ୍ଥିତି ଏତେ ଖରାପ ହୋଇଯାଇଛି ଯେ ଅଟୋରିକ୍ସାଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରତିଦିନ ଲୋକଙ୍କ ଜୀବନ ନେଉଛନ୍ତି। ଢାକାକୁ ବିଶ୍ୱର ରିକ୍ସା ରାଜଧାନୀ କୁହାଯାଏ, କିନ୍ତୁ ଏବେ ଏହି ସହର ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛି।

ଏହା ସରକାରଙ୍କର ସବୁଠାରୁ ବଡ଼ ମୁଣ୍ଡବିନ୍ଧାର କାରଣ ପାଲଟିଛି। ପାରମ୍ପରିକ ସାଇକେଲ ରିକ୍ସାକୁ ବୈଦ୍ୟୁତିକ ମୋଟର ସହିତ ସଂଯୋଗ କରି ଆଧୁନିକୀକରଣ କରାଯାଇଥିଲା, ଏହା ଫଳରେ ଟ୍ରାଫିକ ଜାମ୍ ଏବଂ ସଡ଼କ ଦୁର୍ଘଟଣା ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଥିଲା।

ସବୁଦିନ ରାଜରାସ୍ତାରେ ମୃତ୍ୟୁର ଖୋଲା ଖେଳ ଜାରି ରହିଛି। ରାଜରାସ୍ତା ସବୁଦିନ ରକ୍ତରେ ଭିଜୁଛି। ସମ୍ପ୍ରତି, ସାରା ଦେଶରେ ଏହି ବ୍ୟାଟେରୀ ରିକ୍ସା ସହିତ ଜଡିତ ପ୍ରାୟ ୨୦ ଜଣଙ୍କ ମୃତ୍ୟୁ ଘଟିଛି। ଭୁଲ ଲେନରେ ଗାଡି ଚଲାଇବା, ବିନା ସିଗନାଲରେ ମୋଡ଼ ନେବା ଏବଂ ଠିକ୍ ସମୟରେ ବ୍ରେକ୍ ନ ଲଗାଇବା ଏକ ସାଧାରଣ ଘଟଣା ପାଲଟିଛି।

ଏହି ରିକ୍ସାଗୁଡ଼ିକ ମୋଟର ସାଇକେଲ ଚାଳକ ଏବଂ କାର ଚାଳକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ଦୈନନ୍ଦିନ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ ପାଲଟିଛି। ଅନେକ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ଦୁର୍ଘଟଣାର କାରଣ ଅନଭିଜ୍ଞ ଚାଳକ ବୋଲି ଜଣାପଡିଛି।

ଗତ ବର୍ଷ ମେ ମାସରେ ସରକାର ଯେତେବେଳେ ବ୍ୟାଟେରୀ ରିକ୍ସା ନିଷିଦ୍ଧ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିଥିଲେ, ସେତେବେଳେ ରାଜଧାନୀରେ ବିରୋଧ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରା ଯାଇଥିଲା। ଡ୍ରାଇଭରମାନେ ଜୋରଦାର ପ୍ରତିବାଦ କଲେ ଏବଂ ସରକାର ତିନି ଦିନ ମଧ୍ୟରେ ପଛକୁ ହଟିବାକୁ ବାଧ୍ୟ ହେଲେ। ଏବେ, ଢାକାର ରାସ୍ତାରେ ୧୨ ରୁ ୧୪ ଲକ୍ଷ ବ୍ୟାଟେରୀ ଚାଳିତ ରିକ୍ସା ଚାଲୁଛି। ବହୁ ସଂଖ୍ୟକ ପାରମ୍ପରିକ ସାଇକେଲ ରିକ୍ସା ଚାଳକ ଇ-ରିକ୍ସା ଚଲାଉଛନ୍ତି, କିନ୍ତୁ ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଅଧିକାଂଶଙ୍କୁ ଉପଯୁକ୍ତ ତାଲିମ ଦିଆଯାଇ ନାହିଁ। ବିଶେଷଜ୍ଞଙ୍କ ମତରେ, ସମସ୍ୟା ରିକ୍ସାର ନୁହେଁ ବରଂ ଉପଯୁକ୍ତ ତାଲିମ ଏବଂ ନିୟମର।

ସରକାରଙ୍କ ମାନକ ରିକ୍ସା ମଡେଲ ବାଂଲାଦେଶ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ଏବଂ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ (ବିୟୁଇଟି) ଏହି ସଙ୍କଟର ସମାଧାନ ଖୋଜିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିଛି। ଏହି ପ୍ରତିଷ୍ଠାନ ଏକ ନୂତନ 'ଇଜିବାଇକ୍' ମଡେଲ୍ ବିକଶିତ କରିଛି। ଏହି ପ୍ରୋଟୋଟାଇପ୍‌ରେ ଉନ୍ନତ ବ୍ରେକିଂ ସିଷ୍ଟମ୍, ସୁରକ୍ଷା ଦ୍ୱାର, ସ୍ୱୟଂଚାଳିତ ଲକ୍, ମୁଣ୍ଡ ଉପରେ ଛାତ, ଦ୍ରୁତ ବ୍ରେକିଂ କ୍ଷମତା ଏବଂ ସିଗନାଲ ଲାଇଟ୍ ଭଳି ବୈଶିଷ୍ଟ୍ୟ ରହିଛି। ଏହି ମଡେଲର ଗତି ଘଣ୍ଟା ପ୍ରତି ୨୭-୩୦ କିମି ମଧ୍ୟରେ ସୀମିତ।

ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଏହି ରିକ୍ସାଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ କୌଣସି କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ପଞ୍ଜୀକରଣ ବ୍ୟବସ୍ଥା ନଥିଲା। କିନ୍ତୁ ଏବେ ପୌର ନିଗମଗୁଡ଼ିକ ପଞ୍ଜୀକରଣ, ଡ୍ରାଇଭର ତାଲିମ ଏବଂ ଲାଇସେନ୍ସିଂ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଆରମ୍ଭ କରୁଛନ୍ତି। ପ୍ରତ୍ୟେକ ଡ୍ରାଇଭରଙ୍କୁ ତାଲିମ ପରେ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ମିଳିବ ଏବଂ ଗୋଟିଏ ଏନଆଇଡିରେ କେବଳ ଗୋଟିଏ ରିକ୍ସା ପଞ୍ଜିକୃତ ହୋଇପାରିବ।

ଅଧିକ ପଢ଼ନ୍ତୁ: ହିନ୍ଦୁ-ମୁସଲମାନ କହି କେହି ଭାରତୀୟଙ୍କୁ ଭାଗ ଭାଗ କରିପାରିବେ ନାହିଁ: ଗୁଲାମ ନବୀ ଆଜାଦ

ସରକାର ସ୍ପଷ୍ଟ କରିଛନ୍ତି ଯେ, ପୂର୍ବରୁ ଥିବା ବ୍ୟାଟେରୀ ରିକ୍ସାଗୁଡ଼ିକୁ ଏକାଥରେ ହଟାଇବା ସମ୍ଭବ ନୁହେଁ କାରଣ ଏହା ହଜାର ହଜାର ପରିବାରର ଜୀବିକାକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିବ। ତେଣୁ, ଏଗୁଡ଼ିକୁ ଧୀରେ ଧୀରେ ହଟାଯିବ ଏବଂ ଡ୍ରାଇଭରମାନଙ୍କୁ ବିକଳ୍ପ ନିଯୁକ୍ତି ଯୋଗାଇବା ପାଇଁ ଯୋଜନା କରାଯାଉଛି।

ଅଧିକ ପଢ଼ନ୍ତୁ: ଏନ୍‌ଏସ୍‌ଏବିରେ ବଡ଼ ପରିବର୍ତ୍ତନ: ପୂର୍ବତନ ‘ର’ ମୁଖ୍ୟ ହେଲେ ଅଧ୍ୟକ୍ଷ

Bangladesh | Accident

ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ପ୍ରବନ୍ଧଗୁଡ଼ିକ
Here are a few more articles:
ପରବର୍ତ୍ତୀ ପ୍ରବନ୍ଧ ପ Read ଼ନ୍ତୁ
Subscribe