ଭାରତର କଡ଼ା ପ‌ଦକ୍ଷେପ: ବାଂଲାଦେଶର ସବୁଠାରୁ ବଡ଼ ଶିଳ୍ପ ସଙ୍କଟରେ

ୟୁନୁସ୍‌ଙ୍କ ଚୀନ୍ ଏବଂ ପାକିସ୍ତାନ ସହିତ ବଢୁଥିବା ଘନିଷ୍ଠତା ଭାରତକୁ ତାର ରଣନୀତି ଉପରେ ପୁନଃନିର୍ଣ୍ଣୟ ନେବାକୁ ବାଧ୍ୟ କରିଛି। ଭାରତ ସ୍ପଷ୍ଟ କରିଛି, ନିଜର ଆଞ୍ଚଳିକ ସ୍ୱାର୍ଥର ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ସମସ୍ତ ଆବଶ୍ୟକୀୟ ପଦକ୍ଷେପ ନେବ...

India's hard response: Bangladesh's biggest industrial crisis

India's hard response: Bangladesh's biggest industrial crisis Photograph: (sambad.in)

ଢାକା: ମହମ୍ମଦ ୟୁନୁସ୍‌ଙ୍କ ମନ୍ତବ୍ୟ ଭାରତ ଏବଂ ବାଂଲାଦେଶ ମଧ୍ୟରେ ସମ୍ପର୍କକୁ ବହୁତ ଖରାପ କରିଦେଇଛି । ଗତ ବର୍ଷ ଅଗଷ୍ଟ ମାସରୁ ବାଂଲାଦେଶ ପକ୍ଷରୁ ଭାରତ ବିରୁଦ୍ଧରେ ବହୁତ କିଛି କୁହାଯାଇଛି, ଭାରତ ବିରୁଦ୍ଧରେ ଅନେକ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନିଆଯାଇଛି ଏବଂ ଏବେ ଭାରତର ପାଳି ପଡ଼ିଛି। ଭାରତର ଗୋଟିଏ ନିଷ୍ପତ୍ତି ବାଂଲାଦେଶର ସବୁଠାରୁ ବଡ଼ ଶିଳ୍ପ ପାଇଁ ସଙ୍କଟ ସୃଷ୍ଟି କରିଛି। ଏହା ଦ୍ବାରା ଦେଶର ହଜାର ହଜାର ଲୋକ ବେକାର ହେବାର ଆଶଙ୍କା ଦେଖାଦେଇଛି।

ଗତ ସପ୍ତାହରେ ପ୍ରଥମ ଥର ପାଇଁ ଏକ କଠୋର ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇ, ଭାରତ ବାଂଲାଦେଶକୁ ଦିଆଯାଇଥିବା ଟ୍ରାନ୍ସ-ସିପମେଣ୍ଟ ସୁବିଧା ପ୍ରତ୍ୟାହାର କରିନେଇଛି। ଟ୍ରାନ୍ସ-ସିପମେଣ୍ଟ ସୁବିଧା ମାଧ୍ୟମରେ, ବାଂଲାଦେଶ ଭାରତ ଦେଇ ମଧ୍ୟପ୍ରାଚ୍ୟ, ୟୁରୋପ, ନେପାଳ ଏବଂ ଭୁଟାନ ଭଳି ଦେଶ ସହିତ ବାଣିଜ୍ୟ କରୁଥିଲା। ତଥାପି, ଭାରତୀୟ ବୈଦେଶିକ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଯୁକ୍ତି ଦେଇଛି ଯେ, ଏହି ନିଷ୍ପତ୍ତି ନିଆଯାଇଛି କାରଣ ଏହା ଭାରତୀୟ ବନ୍ଦର ଏବଂ ବିମାନବନ୍ଦରରେ ପରିଚାଳନାଗତ ସମସ୍ୟା ସୃଷ୍ଟି କରୁଥିଲା।

ହାଇଲାଇଟ୍ସ :

ଭାରତ ଟ୍ରାନ୍ସ-ସିପମେଣ୍ଟ ସୁବିଧା ବନ୍ଦ କରିବାର ପ୍ରଭାବ।
ଏହାର ପ୍ରଭାବ ବାଂଲାଦେଶର ପୋଷାକ ଶିଳ୍ପ ଉପରେ ଦୃଶ୍ୟମାନ ହୋଇଛି।
ପାଶ୍ଚାତ୍ୟ ଦେଶଗୁଡ଼ିକୁ ସାମଗ୍ରୀର ଦ୍ରୁତ ବିତରଣରେ ସମସ୍ୟାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛନ୍ତି।

ବାଂଲାଦେଶୀ ଗଣମାଧ୍ୟମ ରିପୋର୍ଟ ଅନୁସାରେ, ଭାରତର ଟ୍ରାନ୍ସ-ସିପମେଣ୍ଟ ସୁବିଧା ପ୍ରତ୍ୟାହାର ହେବା ପରେ ଦେଶ ଉପରେ ପ୍ରଭାବ ପଡ଼ିଛି। ବାଂଲାଦେଶର ପୋଷାକ ଶିଳ୍ପ ସବୁଠାରୁ ଅଧିକ ପ୍ରଭାବିତ ହୋଇଛି। ପୋଷାକ ଶିଳ୍ପ ବାଂଲାଦେଶର ସବୁଠାରୁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଶିଳ୍ପ ଏବଂ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ଲୋକ ଏହା ସହିତ ଜଡିତ। ମୁଖ୍ୟତଃ ବ୍ରାଣ୍ଡେଡ୍ ରେଡିମେଡ୍ ପୋଷାକ ଦିଲ୍ଲୀ ଏବଂ ମୁମ୍ବାଇ ବିମାନବନ୍ଦରରୁ ୟୁରୋପ ଏବଂ ଆମେରିକାକୁ ପଠାଯାଉଥିଲା।

ବାଂଲାଦେଶୀ ବ୍ୟବସାୟୀମାନେ କୌଣସି ଅତିରିକ୍ତ ଶୁଳ୍କ ନ ଦେଇ ପଶ୍ଚିମ ଦେଶଗୁଡ଼ିକୁ ଦ୍ରୁତ ବିତରଣ ପାଇଁ ଉଚ୍ଚ ମୂଲ୍ୟର ଭାରତୀୟ ସୁବିଧା ବ୍ୟବହାର କରୁଥିଲେ। ପିସିଏଏସଡବ୍ଲୁଏ ସଚିବ କାର୍ତ୍ତିକ ଚକ୍ରବର୍ତ୍ତୀ ସମ୍ବାଦ ସଂସ୍ଥା ପିଟିଆଇକୁ କହିଛନ୍ତି, ଯଦି ଆପଣ ପାରମ୍ପରିକ ରାସ୍ତା ଦେଇ ସାମଗ୍ରୀ ପହଞ୍ଚାନ୍ତି, ତେବେ ବହୁତ ସମୟ ଲାଗୁଛି। ଅତ୍ୟଧିକ ଭିଡ଼ ଯୋଗୁ, ବିତରଣ ପାଇଁ ଲାଗୁଥିବା ସମୟ ବହୁତ ବଢ଼ିଯାଉଛି।

ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ, ପଶ୍ଚିମବଙ୍ଗର ଉତ୍ତର ୨୪ ପରଗଣା ଜିଲ୍ଲାର ପେଟ୍ରାପୋଲ ସ୍ଥଳ ବନ୍ଦରରୁ ୨୦୨୩-୨୪ ଏବଂ ୨୦୨୪-୨୫ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଭାରତ ଦେଇ ରପ୍ତାନି ପାଇଁ ବାଂଲାଦେଶରୁ ଟ୍ରାନ୍ସ-ସିପମେଣ୍ଟ କାର୍ଗୋରେ ୪୬ ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ରେକର୍ଡ କରାଯାଇଛି। ମହମ୍ମଦ ୟୁନୁସ୍‌ଙ୍କ ନେତୃତ୍ୱାଧୀନ ମଧ୍ୟବର୍ତ୍ତୀକାଳୀନ ସରକାରରେ ବଢ଼ୁଥିବା ଭାରତ ବିରୋଧୀ ମନୋଭାବ ବିରୁଦ୍ଧରେ ନୂଆଦିଲ୍ଲୀର ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ଏକ ପ୍ରତିଶୋଧ ବୋଲି ଅନୁମାନ କରାଯାଉଛି।

ମହମ୍ମଦ ୟୁନୁସ୍ ତାଙ୍କର ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଚାରି ଦିନିଆ ଚୀନ୍ ଗସ୍ତ ସମୟରେ ଉତ୍ତର-ପୂର୍ବ ଭାରତକୁ ଏକ "ଭୂମିବେଷ୍ଟିତ" ଅଞ୍ଚଳ ଭାବରେ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଥିଲେ ଏବଂ କହିଥିଲେ ଯେ, ସମଗ୍ର ଅଞ୍ଚଳ ସମୁଦ୍ର ପ୍ରବେଶ ପାଇଁ ବାଂଲାଦେଶ ଉପରେ ନିର୍ଭରଶୀଳ। ସେ ବାଂଲାଦେଶକୁ 'ସମୁଦ୍ରର ରକ୍ଷକ' ଭାବରେ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଥିଲେ ଏବଂ ଭାରତର ଚିକେନ୍ ନେକ୍ ନିକଟରେ ଚୀନ୍‌କୁ ନିଜର ବ୍ୟବସାୟ ବିସ୍ତାର କରିବାକୁ ପ୍ରସ୍ତାବ ଦେଇଥିଲେ।

ଯାହା ପରେ, ଭାରତ ପକ୍ଷରୁ, ବୈଦେଶିକ ମନ୍ତ୍ରୀ ଏସ. ଜୟଶଙ୍କର କଡ଼ା ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ଦେଇ ବିମଷ୍ଟେକ ଶିଖର ସମ୍ମିଳନୀ ସମୟରେ କହିଥିଲେ ଯେ, ଭାରତର ଏକ ୬,୫୦୦ କିଲୋମିଟର ଲମ୍ବା ଉପକୂଳ ଅଛି ଏବଂ ବଙ୍ଗୋପସାଗରରେ ଏହା ସବୁଠାରୁ ବଡ଼।

ଭାରତ କେବଳ ପାଞ୍ଚଟି ବିମସଟେକ୍ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ସହିତ ସୀମା ଅଂଶୀଦାର ନୁହେଁ, ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଅଧିକାଂଶଙ୍କୁ ସଂଯୋଗ କରୁଛି, ବରଂ ଭାରତୀୟ ଉପମହାଦେଶ ଏବଂ ଏଏସଇଏଏନ ମଧ୍ୟରେ ବହୁ ସଂଯୋଗ ମଧ୍ୟ ପ୍ରଦାନ କରୁଛି। ଆମର ଉତ୍ତର-ପୂର୍ବ କ୍ଷେତ୍ର ବିଶେଷକରି ବିମସଟେକ୍ ପାଇଁ ଏକ ସଂଯୋଗ କେନ୍ଦ୍ର ଭାବରେ ଉଭା ହେଉଛି। ଯାହାର ଅଗଣିତ ରାସ୍ତା, ରେଳପଥ, ଜଳପଥ, ଗ୍ରୀଡ୍ ଏବଂ ପାଇପଲାଇନର ନେଟୱାର୍କ ରହିଛି ବୋଲି ଜୟଶଙ୍କର ଏକ ବିବୃତିରେ କହିଥିଲେ।

ଅଧିକ ପଢ଼ନ୍ତୁ: ୟୁକ୍ରେନ୍ ହେବ ଦୁଇ ଭାଗ!

ଭାରତ ହେଉଛି ବାଂଲାଦେଶର ଦ୍ୱିତୀୟ ବୃହତମ ବାଣିଜ୍ୟିକ ଅଂଶୀଦାର ଏବଂ ୮ ବିଲିୟନ ଆମେରିକୀୟ ଡଲାରର ବିକାଶ ପୋର୍ଟଫୋଲିଓ ସହିତ ସବୁଠାରୁ ପ୍ରମୁଖ ବିକାଶ ଅଂଶୀଦାର। ଢାକା ନିଜର ବିକାଶ ଏବଂ ଜୀବିକା ପାଇଁ ମୁଖ୍ୟତଃ ବିଦେଶୀ ପାଣ୍ଠି ଉପରେ ନିର୍ଭରଶୀଳ। କିନ୍ତୁ ବାଂଲାଦେଶରେ ଭାରତ ବିରୋଧୀ ଭାବନା ବୃଦ୍ଧି ପାଇବାରୁ, ଦିଲ୍ଲୀ ସୀମା ସୁରକ୍ଷାକୁ କଡ଼ାକଡ଼ି କରିଥିଲା ​​ଏବଂ ଅନେକ ସୀମା ବନ୍ଦ କରିଦିଆଯାଇଥିଲା।

ଯାହା ଫଳରେ ଦୁଇ ଦେଶ ମଧ୍ୟରେ ପୂର୍ବରୁ ସହଜ ବାଣିଜ୍ୟ ବାଧାପ୍ରାପ୍ତ ହୋଇଥିଲା। ଯାହା ଯୋଗୁ ବାଣିଜ୍ୟରେ ହ୍ରାସ ଘଟିଛି। ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ଦୁଇ ଦେଶ ମଧ୍ୟରେ ସଂଯୋଗ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ଲକ୍ଷ୍ୟରେ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିବା ଅନେକ ପ୍ରକଳ୍ପକୁ ମଧ୍ୟ ବନ୍ଦ କରିଦିଆଯାଇଛି। ଗତ ଜୁନ୍ ମାସରୁ ଦୁଇ ଦେଶ ମଧ୍ୟରେ ସାଧାରଣ ପରିବହନ ମଧ୍ୟ ବନ୍ଦ ହୋଇଯାଇଛି। ଏହା କେବଳ ସୀମା ପାର ହୋଇ ସାମଗ୍ରୀ ପଠାଉଥିବା ବ୍ୟବସାୟୀମାନଙ୍କୁ କ୍ଷତି ପହଞ୍ଚାଇନାହିଁ, ବରଂ ଚିକିତ୍ସା ପାଇଁ ଭାରତ ଆସୁଥିବା ବାଂଲାଦେଶୀମାନଙ୍କ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ସମସ୍ୟା ସୃଷ୍ଟି କରିଛି।

ଅଧିକ ପଢ଼ନ୍ତୁ: ହାତଗୋଡ଼ ବାନ୍ଧି ପୋଷ୍ଟ ମାଷ୍ଟରଙ୍କ ଘରୁ ଲୁଟିନେଲେ ୫ ଲକ୍ଷ ଟଙ୍କା ଓ ୫ ଭରି ସୁନା

 India | Bangladesh | trans-shipment 

ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ପ୍ରବନ୍ଧଗୁଡ଼ିକ
Here are a few more articles:
ପରବର୍ତ୍ତୀ ପ୍ରବନ୍ଧ ପ Read ଼ନ୍ତୁ
Subscribe