ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଲୋକପାଳ ଯୋଜନା ଅଧୀନରେ ଆସିଥିବା ଅଭିଯୋଗ ଉପରେ ରିଜର୍ଭ ବ୍ୟାଙ୍କ ଅଫ୍ ଇଣ୍ଡିଆ (ଆରବିଆଇ) ଏକ ରିପୋର୍ଟ ପ୍ରକାଶ କରିଛି। ଏହି ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ଲୋକପାଲ ଯୋଜନା ଅଧୀନରେ ଆରବିଆଇରେ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଥିବା ଅଭିଯୋଗ ସଂଖ୍ୟା ୨୦୨୨-୨୩ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷରେ ୬୮ ପ୍ରତିଶତରୁ ଅଧିକ ବୃଦ୍ଧି ହୋଇ ୭.୦୩ ଲକ୍ଷରେ ପହଞ୍ଚିଛି।
ଏଥିରୁ ଜଣା ପଡୁଛି। ବ୍ୟାଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟରେ ଲୋକମାନେ ଖୁସି ନୁହଁନ୍ତି, ଲୋକପାଲ ଯୋଜନା ଅଧୀନରେ ଆରବିଆଇ ଦ୍ୱାରା ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିବା ଅଭିଯୋଗ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି, ତେଣୁ ଲୋକେ ଅଭିଯୋଗ କରିଛନ୍ତି
Sambad is now on WhatsApp
Join and get latest news updates delivered to you via WhatsApp
ଏହି ଅଭିଯୋଗଗୁଡିକ ମୋବାଇଲ୍ / ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ୍, ଋଣ, ଏଟିଏମ୍ / ଡେବିଟ୍ କାର୍ଡ, କ୍ରେଡିଟ୍ କାର୍ଡ, ପେନ୍ସନ୍ ପେମେଣ୍ଟ, ବ୍ୟାଙ୍କିଙ୍ଗ୍ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବିଷୟ ସହିତ ଜଡିତ ଥିଲା।
ଲୋକପାଲ ସ୍କିମ୍ ୨୦୨୨-୨୩ ର ବାର୍ଷିକ ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ଭାରତୀୟ ରିଜର୍ଭ ବ୍ୟାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଲୋକପାଲ ସ୍କିମ୍ (ଆରବିଆଇ-ଆଇଓଏସ୍) ଆରମ୍ଭ କରାଯାଇଥିଲା। ଏହି ରିପୋର୍ଟ ହେଉଛି ୨୦୨୧ ବର୍ଷ ତଳେ ପ୍ରଥମ ଷ୍ଟାଣ୍ଡ-ଏଲୋନ ରିପୋର୍ଟ ଯାହା ଆରବିଆଇ ଓମ୍ବଡ୍ସମ୍ୟାନ୍ (ଓଆରବିଆଇଓ), କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ରସିଦ ଏବଂ ୨୨ ଟି କାର୍ଯ୍ୟାଳୟର କାର୍ଯ୍ୟକଳାପକୁ ସ୍ପଷ୍ଟ କରିଛି ।
ସମ୍ପ୍ରତି ଅଭିଯୋଗ ସଂଖ୍ୟା ଯଥେଷ୍ଟ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି। ୨୦୨୨-୨୩ ମସିହାରେ ଓଆରବିଆଇଓ ଏବଂ ସିଆରପିସି ରେ ମୋଟ ୭,୦୩,୫୪୪ ଅଭିଯୋଗ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିଲା। ଜନସଚେତନତା ଯୋଗୁ ଏହା ୬୮.୨୪ ପ୍ରତିଶତ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି।
ଅଭିଯୋଗଗୁଡିକର ସବୁଠାରୁ ବଡ ଅଂଶ ହେଉଛି ବ୍ୟାଙ୍କଗୁଡିକର କାର୍ଯ୍ୟ ପରିଚାଳନା ସମ୍ପର୍କରେ ହୋଇଥିବା ୧,୯୬,୬୩୫ ଅଭିଯୋଗ, ଯାହା ଓଆରବିଆଇଓ ଦ୍ବାରା ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥିବା ଅଭିଯୋଗଗୁଡିକର ୮୩.୭୮ ପ୍ରତିଶତ ଅଟେ। ଓଆରବିଆଇଓ ଦ୍ବାରା ୨.୩୪,୬୯୦ ଅଭିଯୋଗର ସମାଧାନ କରାଯାଇଛି। ଅପରପକ୍ଷରେ ୪,୬୮,୮୫୪ ଅଭିଯୋଗର ସିଆରପିସି ଅନ୍ତର୍ଗତ ସମାଧାନ କରାଯାଇଥିଲା।