ପୁଣି ବିବାଦରେ ଏନ୍ସିଇଆର୍ଟି
ବାଦ୍ ପଡ଼ିଲା ପର୍ଯ୍ୟାୟ ସାରଣୀ ଓ ଗଣତନ୍ତ୍ର ଅଧ୍ୟାୟ, ବିଜ୍ଞାନର ୩ଟି, ଗଣତାନ୍ତ୍ରିକ ରାଜନୀତିର ୩ଟି ଅଧ୍ୟାୟ ହଟାଗଲା
ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ : ଗତ ମାସ ଚାର୍ଲ୍ସ ଡାରୱିନଙ୍କ ଥିଓରି ଅଫ୍ ଇଭଲ୍ୟୁସନ (ବିବର୍ତ୍ତନବାଦ)କୁ ୯ମ ଓ ୧୦ମ ଶ୍ରେଣୀ ବିଜ୍ଞାନ ପାଠ୍ୟପୁସ୍ତକରୁ ହଟାଇବା ପାଇଁ ଏନ୍ସିଇଆର୍ଟିର ନିଷ୍ପତ୍ତି ପରେ ଏହା ଏବେ ଦଶମ ଶ୍ରେଣୀ ପାଠ୍ୟପୁସ୍ତକରୁ ପର୍ଯ୍ୟାୟ ସାରଣୀ ସମେତ ଗଣତନ୍ତ୍ର ଓ ଶକ୍ତିଉତ୍ସ ପରି ଅଧ୍ୟାୟକୁ ବି ବାଦ୍ ଦେଇଛି। ରେସନାଲାଇଜେନ ଅର୍ଥତ୍ ପିଲାଙ୍କ ଉପରୁ ପାଠପଢ଼ାର ବୋଝ କମାଇବା ପାଇଁ ଏନ୍ସିଇଆର୍ଟି ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ନେଇଛି। ବିଜ୍ଞାନ ପୁସ୍ତକରୁ ଯେଉଁ ବିଷୟଗୁଡ଼ିକୁ ବାଦ୍ ଦିଆଯାଇଛି, ତାହା ଭିତରେ ଅଛି ପରିବେଶ ସୁରକ୍ଷା ଓ ଶକ୍ତିଉତ୍ସ ଅଧ୍ୟାୟ। ସାମାଜିକ ବିଜ୍ଞାନରୁ ଗଣତନ୍ତ୍ର ଓ ରାଜନୈତିକ ଦଳଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରତି ଥିବା ଆହ୍ବାନ ସମ୍ପର୍କିତ ବିଷୟକୁ ମଧ୍ୟ ବାଦ୍ ଦିଆଯାଇଛି। ଗଣତନ୍ତ୍ର ସଂପର୍କିତ ଗୁରୁତ୍ବପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଧ୍ୟାୟକୁ ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ହଟାଇ ଦେବା ପଛରେ କୌଣସି ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ କାରଣ ଦର୍ଶାଯାଇନାହିଁ। ଶିକ୍ଷକମାନେ ଏହି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ବିଷୟଗୁଡ଼ିକୁ ସିଲାବସରୁ ବାଦ୍ ଦେବାର ଦୀର୍ଘମିଆଦୀ ପ୍ରଭାବ ନେଇ ଉଦ୍ବେଗ ପ୍ରକାଶ କରିଛନ୍ତି।
Sambad is now on WhatsApp
Join and get latest news updates delivered to you via WhatsApp
ନ୍ୟାସନାଲ କାଉନସିଲ୍ ଅଫ୍ ଏଜୁକେସନାଲ୍ ରିସର୍ଚ୍ଚ ଆଣ୍ଡ ଟ୍ରେନିଂ (ଏନସିଆର୍ଟି) ଦ୍ବାରା ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ମହାମାରୀ ସମୟରେ ସିଲାବସ୍ ସଂକ୍ଷିପ୍ତୀକରଣ ପରେ ଆସିଛି, ଯେତେବେଳେ ଏହି ଅଧ୍ୟାୟଗୁଡ଼ିକ ପାଠ୍ୟକ୍ରମରୁ ସାମୟିକ ଭାବରେ ବାଦ୍ ଦିଆଯାଇଥିଲା। ବର୍ତ୍ତମାନ ଏନ୍ସିଇଆର୍ଟି ଏହି ଅଂଶଗୁଡ଼ିକୁ ସ୍ଥାୟୀ ଭାବେ ବାଦ୍ ଦେବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଛି। ମୌଳିକ ଉପାଦାନଗୁଡିକର ପର୍ଯ୍ୟାୟ ବର୍ଗୀକରଣ ଉପରେ ୫ମ ଅଧ୍ୟାୟ ଏବଂ ଚାର୍ଲ୍ସ ଡାରୱିନଙ୍କ ବିବର୍ତ୍ତନ ସିଦ୍ଧାନ୍ତ ଉପରେ ୯ମ ଅଧ୍ୟାୟକୁ ବାଦ୍ ଦିଆଯାଇ ସାରିଛି।
ଏନ୍ସିଇଆର୍ଟି ଏହି ନିଷ୍ପତ୍ତି ପଛରେ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଯୁକ୍ତି ଦର୍ଶାଇ ନ ଥିବାବେଳେ ଏହା ଏନ୍ସିଇଆର୍ଟି ଦ୍ୱାରା ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିବା ସିଲାବସ୍ ରେସନାଲାଇଜେସନ୍ ପ୍ରକ୍ରିୟାର ଏକ ଅଂଶ ବୋଲି ବିଶ୍ୱାସ କରାଯାଉଛି। କୋଭିଡ -୧୯ ମହାମାରୀ ସମୟରେ ପ୍ରାୟ ୩୦% ପାଠ୍ୟ ସିଲାବସ୍ ଷଷ୍ଠାରୁ ୧୨ଶ ଶ୍ରେଣୀ ପାଇଁ ବାଦ୍ ଦିଆଯାଇଥିଲା। ପର୍ଯ୍ୟାୟ ସାରଣୀ ଏବଂ ଡାରୱିନଙ୍କ ସିଦ୍ଧାନ୍ତ ସହିତ ଜଡିତ କେତେକ ବିଷୟକୁ ଅସ୍ଥାୟୀ ଭାବେ ପାଠ୍ୟକ୍ରମକୁ ବାଦ୍ ଦିଆଯାଇଥିଲା।
ଏହି ଗୁରୁତ୍ବପୂର୍ଣ୍ଣ ବିଷୟଗୁଡିକର ସ୍ଥାୟୀ ଅପସାରଣ ବୈଜ୍ଞାନିକ ଏବଂ ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଚିନ୍ତା ବଢ଼ାଇଛି। ପର୍ଯ୍ୟାୟ ସାରଣୀ ରସାୟନ ବିଜ୍ଞାନର ମୂଳଦୁଆ ପକାଏ। ୧୦ମ ଶ୍ରେଣୀ ସିଲାବସ୍ରୁ ଏହାର ବହିଷ୍କାର ରାସାୟନିକ ନୀତିକୁ ବୁଝିବାରେ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଅସୁବିଧା ସୃଷ୍ଟି କରିବ। ସେହିଭଳି, ଡାରୱିନଙ୍କ ବିବର୍ତ୍ତନ ତତ୍ତ୍ବ ଜୀବ ବିଜ୍ଞାନର ଏକ ମୌଳିକ ଧାରଣା। ଏହି ଅଧ୍ୟାୟକୁ ହଟାଇବା ଦ୍ୱାରା ପ୍ରାକୃତିକ ଦୁନିଆକୁ ଗଠନ କରୁଥିବା ଜଟିଳ କୌଶଳଗୁଡ଼ିକୁ ବୁଝିବାରେ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କର କ୍ଷମତା ବାଧାପ୍ରାପ୍ତ ହୋଇପାରେ।